aaah!

En djup utandning kan nu vara på sin plats då jag faktiskt, tro det eller ej, har klarat av höstens första kurs. "Markets organizations and networks" var den spännande titeln... Nu är det "bara" uppsatsskrivande fram till nästa tisdag när nästa kurs drar igång. Den ska handla om konsumentbeteende men under veckan blir det endast uppsatsfokus då det är något som verkligen har hamnat i skymundan den senaste tiden. Bara en sån sak som att jag måste ringa en del samtal, ser inte riktigt fram emot den delen, tror det handlar om att jag är lite rädd för att få nej, då får jag problem nämligen... Och ja, jag vet att det är sjuk irrationellt att skjuta på det, men sådan är människan...

Sista inlämningsuppgiften satt jag ju och skrev under tiden som ridkursen pågick i helgen, och kursen gick nog betydligt bättre än skrivandet! På söndagen fick jag jobba med kommunikation och att skapa en god stämning inför ridpasset med Assa. Hon känner snabbt av humör och är själv snabb på att berätta vad som passar henne och inte så jag måste lära mig att lyssna på henne (något som inte alltid är så lätt...). Kursen gav i alla fall en hel del inspiration och nya verktyg att jobba med inför vintern. Jag ska även tävla nästa helg, men hur det går på den tävlingen känns mindre viktigt, det viktigaste är att jag och Assa får en bra kommunikation på hemmaplan! Det är trots allt man rider mestadels.

Jag tycker också att det är riktigt härligt att vi börjar bli lite fler aktiva i stallet nu! Jag GILLAR den sociala biten och de perioder när jag alltid varit själv i stallet har varit mindre kul tycker jag...

Nu ska jag mysa ner i soffan framför någon highschoolfilm som inte kräver någon som helst tankeverksamhet, lagom bra alltså!




Kommentarer
Postat av: MalinS

Yay för oss! Vi är så duktiga och bra och duktiga igen!

Skönt med en kurs avklarad!

Håller tummarna för er i helgen :)

2009-09-21 @ 23:21:55
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Susan

!!! Jag sa ju att du skulle klara av kursen. !!!

Håller med om att det är kul att det händer saker i stallet. Mer kommer det att bli....

2009-09-22 @ 09:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0