Kursat!

Nej alltså, inte som i konkurs, men har ridit kurs!

Var flera månader sedan sist och hjälp vad kul med ny inspiration! Har ridit Assa båda lektionerna idag och vi har hunnit med att träna både på att trava lugnt, tölta i olika tempon, göra galoppfattningar och one-rein stop. Dvs en hel del saker som vi kan träna på framöver!

Sen har jag inte kunnat kika på övriga ryttare så mycket som jag kunnat önska eftersom jag har en deadline genom skolan 8.30 på måndag morgon. Något som har resulterat i att jag har suttit i ridhuset, med datorn i knäet och haft ett öga på kursen och ett på skärmen. Fick dock en hel del gjort och nu börjar den där inlämningsuppgiften nästan att kännas överkomlig, även om resultatet kanske inte blir riktigt så strålande som jag tänkt mig!

Är dessutom lite smått stressad över magisteruppsatsen som tyvärr inte har rört sig framåt mycket alls. Måste helt klart ta tag i det i veckan. Blir en hel del litteraturjakt samt läsande och förhoppningvis en lyckad formulering av problemet. Vilket är det jag har kört fast på. Illa med uppsats när man inte riktigt vet vad man vill.... Jag är överlag rätt skoltrött faktiskt så försöker peppa mig själv med att det i alla fall går mot slutet nu!

Annars var det inte min dag gällande bilar igår. En bumpad bil på en parkering, samt p-böter. Roligare kan man ju ha det... Slipper dock självrisk då mitt försäkringsbolag istället tillämpar höjd avgift i framtiden. Visst är det lite surt, men kunde bli värre, och skönt för min ekonomi som just nu är lite halvskral.







Imorgon är det också ett ridpass som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0