Tävlingshelg

En av de få helgerna som jag faktiskt tävlar själv i höst! Annars har det mest varit dömande känns det som. Örnäs Regional är det vi har varit iväg på. Red igår uttagning i femgång och det var för en gångs skulle en härlig känsla! Ni får inte missförstå mig, jag brukar gilla att tävla annars också men ofta på tävlingsbanan blir Assa rätt okontaktbar och vill bara springa fort... Igår kunde jag dock verkligen rida henne! Hon var visserligen lite lång och framtung, men lyssnade och var mjuk och harmonisk hela tiden. Bara en passläggning fungerade men det var tillräckligt för att komma till final, så vi ska snart sätta oss i transporten och åka iväg igen!

Även Stephi på Jarpur var med men där ville tyvärr inte passen funka. De har dock revanchchans i november då det är dags för inomhustävling på Runsten!

Imorse var det tveksamt om vi ens skulle kunna åka idag, vaknade med en horribel huvudvärk. Den har dock ordnat upp sig efter två alvedon och jag känner mig mkt bättre!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0